Határtalanul 7.E osztály 2019

Erdélyi osztálykirándulásunk

A Határtalanul pályázat jóvoltából osztályunk négy napot töltött Erdélyben.

Korán reggel indultunk busszal a kirándulásra. Mikor Erdélybe értünk, először Nagyváradon álltunk meg. Meglátogattuk a Szent László templomot, majd sétáltunk egy kicsit a város központjában. Következő állomásunk Nagyszalonta volt. Itt a legtöbb időt a Csonka toronyban töltöttük. Napunk zárásaként megnéztük a köröstárkányi emlékművet, mely előtt erdélyi vezetőnk segítsé-gével 1919 áprilisának megrázó eseményeit elevenítettük fel. A programok után Magyarremete felé vettük az irányt, a szállásunkhoz indultunk. Egy hangulatos és barátságos kemping volt, ahol két éjszakát töltöttünk, és négyszemélyes faházakban aludtunk. Másnap először egy tájház kiállítását csodálhattuk meg. Azután a Medve-barlangba mentünk, ami egy gyönyörű csepp- és mészkőbarlang. Ott megismerkedtünk a tizenkét medve történetével. A barlanglátogatás után kaptunk egy kis szabadidőt, hogy vásárolhassunk helyi csecsebecsékből és finomságokból. Ezután a Pádis-fennsíkra mentünk, ahol kb. tizenkét kilométert sétáltunk. A látvány, ami fogadott minket, lenyűgöző volt. Az osztály többségének nagyon tetszett a túra annak ellenére, hogy a végén kiadós esőt kaptunk. Visszafele meglátogattuk a magyarremetei templomot, és a tiszteletes úr mesélt nekünk a templom történetéről. Miután itt végeztünk, visszamentünk a szállásra, ahol igazi erdélyi vacsorával vártak bennünket. Harmadnap elindultunk Kolozsvárra, a második szállásunk felé. Útközben először a Király-hágónál álltunk meg, itt gyönyörködtünk egyet a kilátásban. Ezután Csucsára érkeztünk, ahol a Boncza-kastélyt néztük meg, ahol Enikő néni sokat mesélt nekünk Csinszkáról és Ady Endréről. Onnan tovább mentünk Kalotaszentkirályra, bementünk az ottani templomba, majd Körösfőn álltunk meg az út menti vásárosoknál. Ezt követően Kolozsvárra mentünk, ahol elfoglaltuk a szállást. Még megnéztük a főtéren lévő Mátyás-szobrot, majd Mátyás király szülőházát. Utolsó nap először a Sárkányok kertjében túráztunk egyet, innen Zilahra indultunk, ahol több szobrot is megnéztünk. Utána mentünk Érdmindszentre, ahol Ady Endre szülőházát tekintettük meg és még több érdekességet tudtunk meg róla. Utolsó állomásunk Nagykároly volt, a Károlyi-kastély kiállításait csodálhattuk, és innen már egyenesen hazafelé vezetett utunk.

A kirándulás során több Ady-és Arany- szobrot is megkoszorúztunk a gimnázium nevében. Az étel, amit kaptunk, nagyon finom volt, és a házigazdák még útravalóról is gondoskodtak. A kirándulást mindenki élvezte, nagyon megfogott bennünket a hely szépsége. Aki teheti, éljen a „Határtalanul” program lehetőségeivel!